Choćby jest to wyświechtane porzekadło, kontroluje się doskonale do opisania SEO copywritingu. Dlaczego? Nadrzędnym zadaniem działań tej branży jest sprawienie, by użytkownicy i wyszukiwarki internetowe zauważyły witrynę - sklep online, blog internetowy prywatny bądź firmowy czy również stronę z ofertą handlową. Wykorzystuje się do tego w głównej mierze rozpowszechnianie strony internetowej - takie operacje, które mają sprawić, że strona znajdzie się na czele list wyszukiwania, ponieważ algorytmy Googlea uznają ich wiarygodność na podstawie oceny obiektywnych kryteriów.
Zmierzając do tego celu profesjonaliści budują odpowiednie zaplecze, zwane zapleczem pozycjonerskim, w skład którego wchodzą: profile na różnorakich portalach społecznościowych , a dodatkowo blogi na różnorakich domenach, na których znajdują się artykuły o unikalnej, stosunkowo merytorycznej treści przygotowywane z konstatują o przyjaznym przekazaniu algorytmom słów i fraz podstawowych.
Takie działanie określane jest jako pozycjonowanie. W połączeniu z optymalizowaniem technicznym i optymalizowaniem treści stanowi jedną z podstaw pozycjonowaniu. Wyselekcjonowanie takich określeń, które są lub bardzo popularne, przez co spotykają się z silną konkurencją i wymagają znacznie więcej sugestie ze strony pozycjonera lub tak rzadkich, unikalnych, że dotrą do nich wyłącznie zainteresowane osoby, przez co etap rywalizacja w tym obszarze drastycznie maleje.
Drugim istotnym elementem jest zdobywanie linków, znane jako linkowanie. Polega ono na umieszczaniu adresów prowadzących do witryny w komentarzach na portalach tematycznie związanych z zasadniczą stroną, w merytorycznych dyskusjach na forach (bądź w podpisach użytkowników - w zależności o regulaminu danego forum) albo na portalach społecznościowych. Istnieje też możliwość wewnętrznego linkowania w zakresie swojego serwisu, jest to natomiast zwodnicza metoda i wymaga wyczucia przy określeniu, kiedy na prawdę dużo to już za bardzo dużo.
Równie skuteczne są programy partnerskie , a dodatkowo naturalna promocja - jeżeli artykuł tyczy się interesującego zagadnienia i jest przedstawiony w przystępny sposób, będzie się rozprzestrzeniał dzięki udostępnieniom i polubieniom bez żadnego sztucznego wsparcia ze strony pozycjonera. Do tego typu samodzielności dążą tak komercyjne strony, jak i prywatne poradniki i blogi internetowe.
Zobacz także: nasza oferta na linkowanie.