Sklepy i firmy w dużej liczbie przypadków reklamują się za pomocą ulotek reklamowych. Na takich ulotkach można przekazać informacje o bieżącej promocji lub informacje o tym, czym dana firma się znajduje. W zależności od tego, czemu poświęcone są ulotki reklamowe, przeciwnie się je redaguje i całkiem inaczej wygląda kolportaż ulotek.
Jeżeli taka ulotka powinno się przykładowo do producenta materiałów budowlanych, to mnożna ja wyszukać na przykład w sklepie, gdzie takie materiały się sprzedaje albo np w hurtowni budowlanej.
W ogromnej liczbie przypadków ulotki reklamowe rozdaje się ludziom wprost. Wówczas zatrudnia się odpowiednią ilość osób, które wychodzą na ulice i zajmują się rozdawaniem ulotek reklamowych. Kolportaż ulotek Warszawa nie jest zadaniem łatwym, bo ludzie różnie reagują na to, kiedy woli się im wręczyć taką ulotkę. Są tacy, którzy biorą je bez problemu, ale nie brakuje i takich sytuacji, kiedy osoba roznosząca ulotki jest traktowana złośliwie i źle. Wtedy dystrybucja ulotek na pewno jest niewiele przyjemna i nie daje satysfakcji. W pewnych sytuacjach tak dystrybucja przybiera inną formę. Ulotki reklamowe dostarczane są w pewnych przypadkach do skrzynek na listy. Wówczas ich dostarczycielem bywa listonosz. Na rozległą skalę roznoszeniem ulotek zajmują się osoby, które w taki sposób się utrzymują.
Jednak nie jest to zadanie proste. W tak zaistniałych okolicznościach nawiązuje się współpracę przykładowo z siecią sklepów, która dostarcza określone ulotki czy gazetki reklamowe i osoba, która zobowiązuje się je dostarczyć, musi sobie zorganizować ludzi, którzy jej w tym pomogą. Sama nie jest w stanie podołać takiemu zadaniu. Dystrybucja ulotek musi odbyć się wówczas w określonym czasie, bo w wielu sytuacjach ulotki te informują o promocji, aktualnej tylko w określonym czasie. Jeżeli już ulotka nie dotrze na czas, to nie spełni własnego zadania. Ulotki bez terminu ważności mogą być rozdawane dowolnie.
Dodatkowe informacje: dystrybucja ulotek.