Czy opłaca się zostać telemarketerem

Call center to miejsce, w którym pracownicy wykonują pełno połączeń telefonicznych. W pewnych przypadkach wyłącznie dzwonią na numery telefonu, które mają we własnejej bazie. Nierzadko zaś oprócz tego także odbierają połączenia.

Właściwie każdy operator komórkowy ma swoje telecentrum, które realizuje połączenia wykonywane przez klientów na infolinię. Klienci operatorów komórkowych dzwonią, by dopytać o własne faktury, jeżeli już nie rozumieją wszystkich pozycji na rachunku albo złożyć reklamację, gdy wewnętrzne oprogramowanie źle obliczyło rachunek. Na prawdę często zdarza się, że w ramach call center realizowany jest telemarketing. To działania polegające na pozyskiwaniu nowych klientów na swoje produkty i usługi podczas rozmów telefonicznych. Osoby, które pracują w ramach tel emarketingu to telemarketerzy. Znacząca większość z nich otrzymuje wynagrodzenie złożone z dwóch elementów. Pierwszym z nich jest bardzo niska podstawa, najczęściej najniższa jaka jest możliwa w kraju. Drugim jest prowizja. Prowizję otrzymuje się wówczas, gdy pozyska się leada lub uda przekonać klienta do dokonania zakupu produktu lub usługi. Na rynku funkcjonują firmy, które oferują usługi telemarketingu. Znaczy to, że właściwie każdy kto woli uzyskać klientów na swoją propozycję, może zlecić takiemu telecentrum dzwonienie do konkretnych klientów z tą ofertą. Pracownicy zajmujący się telemarketingiem najpierw zapoznają się z ofertą, potem uczą, w jaki sposób wykorzystać znane im techniki sprzedażowe do pozyskania klientów i zaczynają dzwonić. Skuteczny telemarketer tworzy połączenia przez 8 - 10 godzin dziennie.
Zobacz: call center warszawa.